Sanne Michelle Floortje Bas Larissa Joyce Demi Mirte Sebastiaan
Het Leids Kwartiertje

Dit artikel

Dit artikel is geschreven op 17-4-2013 door , en is onderdeel van de categorie Regiostudies.

Over Jasper

Na 7 jaar te hebben gedaan over mijn bachelor Engelse Taal en Cultuur, heb ik vorig jaar mijn eenjarige master North American Studies afgerond. De grote wens is om een PhD te kunnen doen in een van deze velden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Gelukkig is mijn pakket breed genoeg geweest om ook op een andere plek in de grote-mensen-wereld terecht te kunnen!

Lees meer over Jasper.

Over de Master Regiostudies

Hier vind je de blogs over East Asian Studies van Aranka (Japans) en Li-Anne (Chinees), Jasper blogt over de master North American Studies. Alle informatie over East Asian Studies en North American Studies is te vinden op unileidenmasters.nl.

Trefwoorden

, , ,

Be sure: don’t go Besured

Be sure: don't go BesuredNa een trouwe dienst van ruim 6 jaar werd het tijd voor een nieuwe bril. Die dingen zijn net zo duur als dat ze nuttig zijn, dus ik ben blij dat er zorgverzekeringen bestaan. Aangezien ik verder nooit ergens last van heb, heb ik mijn verzekering voor dit jaar zelfs uitgekozen op een vergoeding voor een bril.

Uiteindelijk kwam ik uit bij Besured, een studentenverzekering. Bij een basisverzekering zou de vergoeding kunnen oplopen tot 120 euro, mits ik bij een bepaalde winkel mijn bril kocht. Nou was ik toch al klant bij die keten, dus dat was geen probleem. Afijn, ik ging dus een bril uitzoeken en nadat dit was gebeurd ging ik afrekenen. Ik gaf mijn mooie nieuwe zorgpasje aan de opticien, die tot mijn verbazing zei dat er geen deal was tussen hen en Besured. Ik heb dus nog maar eens op de website gekeken en ja hoor: die deal bestond wel. In mijn naïviteit dacht ik nog dat het bij het ophalen van de bril wel verrekend zou worden…

De nieuwe bril in actie

De nieuwe bril in actie

Dat bleek uiteraard niet het geval te zijn en redelijk woedend belde ik naar Besured. Daar werd mij verteld dat brillenglazen alleen vergoed werden bij een aanvullende verzekering. Ik wierp tegen dat op hun eigen site stond dat dit niet zo was. Mijn bloed begon langzaamaan het kookpunt te bereiken toen de medewerker op zijn meest hautaine toon aan mij vroeg waar dat dan stond. Vervolgens – ik vermoed dat hij het zelf ook had zien staan – moest hij even aan zijn baas vragen hoe hij dit moest oplossen. Het antwoord kwam al gauw: de korting (essentieel: géén vergoeding) moest bij de winkelier verwerkt worden en gold in plaats van eventuele kortingsacties van de winkel zelf.

Ik legde de jongeman vriendelijk, doch razend, uit dat het mij niet uitmaakt of het korting of vergoeding heet, omdat het op hetzelfde neerkomt: een lagere factuur voor mij. Op de site van Besured staat ook nergens aangegeven dat deze korting allerlei randvoorwaarden met zich meebrengt. Met andere woorden: volgens hun eigen site heb ik gelijk. Als principieel persoon liet ik het er niet bij zitten en ik heb op hoge poten een email gestuurd naar Besured. Uiteraard heb ik geen antwoord gekregen, dus nu ga ik een klacht indienen bij de zorg-ombudsman.

Iedere student zal er mee te maken krijgen: het moment dat je een zorgverzekering gaat kiezen. Weer een stap richting het volwassen worden. Laat mij aan alle studenten één tip meegeven: kies niet voor Besured…

3 Comments

  1. Jess
    17 april 2013

    Ik heb een soortgelijke ervaring gehad bij Besured, maar dan met contactlenzen. Nooit meer Besured voor mij!

  2. Besured
    17 april 2013

    Beste Jasper,

    In de basisverzekering, die voor alle zorgverzekeraars hetzelfde is, is geen dekking voor brillen opgenomen. De brillendekking wordt, ook bij Besured, vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Daarnaast heeft Besured, als extra service, voor haar klanten bij een aantal opticiens in Nederland kortingsregelingen bedongen. Deze kortingsregelingen staan los van de basis- of aanvullende verzekering. Op vertoon van je zorgpas dien je die korting van de betreffende opticien te ontvangen, kennelijk is de betreffende (medewerker van) de opticien niet op de hoogte geweest van de regeling.
    Als daar vervolgens over gebeld en gemaild wordt dan dient er wel op de juiste manier op gereageerd te worden. Dat is kennelijk niet gebeurd en dat vinden we vervelend.

    Kun je contact met ons opnemen via serviceteam@besured.nl of via 078 6 118 114, dan doen wij ons best om het op te lossen.

    Vriendelijke groeten,

    Jouw serviceteam van Besured

  3. Jasper
    17 april 2013

    Geacht Serviceteam,

    Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de email die ik oorspronkelijk gestuurd heb nogmaals verstuurd. Daarin staat de preciese uitleg van mijn probleem (die te lang was voor de blog). Ik hoop snel van jullie een constructief antwoord te krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    Jasper

Geef een reactie